Pneumatyka – ogolne informacje: Budowa silnika pneumatycznego

Pneumatyka – ogolne informacje: Budowa silnika pneumatycznego dostarczyć pewnych
Pobrano z http://pneumat.com.pl/public/files/categoryimages/desoutter.jpg

Silnik pneumatyczny będący podstawowym wynalazkiem w dziedzinie szeroko pojmowanej pneumatyki zbudowany jest według ściśle określonego modelu konstrukcyjnego. To zaawansowana maszyna, jaka zasługuje na wyróżnienie chociażby ze względu na jej skrupulatne wykonanie pozwalające na szereg rozlicznych miejsc zastosowania urządzeń wyposażonych w charakteryzowany motor napędzający. W wielkim skrócie ujmując w tłokowym silniku pneumatycznym praca następuje poprzez wprowadzanie owego tłoku w ruch, co dzieje się przez oddziaływanie sprężonego powietrza występującego pod odpowiednim ciśnieniem.

Jeżeli chodzi o to, na jakim pułapie warto aby było to ciśnienie, to przeważnie 20 MPa. Źródłem tego ciśnienia jest kompozytowy zbiornik wykonany z węglowego włókna. Przez specjalny system z kolei do cylindrów dostaje się owe powietrze i tak następuje działanie motoru. Wykorzystywane jest ciepło z otoczenia, więc przez to sprzęt jest bardziej wydajny, efektywniejszy i działa dużo sprawniej. Warto jednakże mieć świadomość, że w praktycznym zastosowaniu silnika, zwłaszcza w transporcie, mogą pojawić się pewne usterki o charakterze technicznym, które bezpośrednio dotyczą silnika pneumatycznego. Po pierwsze, mniejsza sprawność może wystąpić poprzez oziębienie motoru napędzającego, do czego dochodzi na skutek rozszerzania się sprężonego powietrza.

W ten sposób, im zimniej tym mniej również energii potrzebnej do działania maszyny. Można natomiast tę energię w bardzo prosty sposób odzyskać, do czego wystarczy proces rozprężenia. Silniki muszą yć w związku z tym specjalnie ogrzewane, najlepiej ciepłem wytwarzanym naturalnie i pochodzącym z otoczenia. Wtedy takowych sytuacji jak ta wyżej wspomniana unikniemy. Jeszcze czymś innym, co także może dostarczyć pewnych trudności jest za słaby zbiornik, w którym znajduje się będące pod ciśnieniem powietrze. Konieczne jest zatem dokładne przeczytanie opisu technicznego, aby mieć pewność, iż pojemnik ten jest zrobiony z solidnych i wytrzymałych materiałów wytwórczych takich jak przykładowo włókno węglowe.

Pneumatyka – ogolne informacje: Budowa silnika pneumatycznego ze względu na jej

Pobrano z http://www.hafner.pl/images/dydaktyka/materialy/uklad_sterowania.jpg

Jeżeli dojdzie do tego, że zbiornik będzie niewystarczający, niestety ale wielokrotnie maszyna nie działa tak wydajnie, jakbyśmy sobie tego życzyli i niezgodnie z naszymi oczekiwaniami. Nie ma zatem sensu starać się oszczędzać na zakupie tańszego modelu silnika pneumatycznego, który jednakże będzie posiadał zbiornikiem z innego tworzywa niż wyżej wymienione włókno węglowe.

– autor artykułu